tag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post1494879174900727928..comments2023-06-28T13:21:59.782+03:00Comments on parsifal's: Athens Festival 2009: the press conference *updated*Parsifalhttp://www.blogger.com/profile/14355495438180470535noreply@blogger.comBlogger32125tag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-45959632273465858112009-04-23T18:03:00.000+02:002009-04-23T18:03:00.000+02:00Στην Αγγλία, οι ψηφοφόροι που έχουν κάποιο συγκεκρ...Στην Αγγλία, οι ψηφοφόροι που έχουν κάποιο συγκεκριμένο αίτημα (δεν εννοω να μετατραπεί η σύμβασή τους σε αορίστου ή να μετατεθεί ο υιός τους στο ΥΕΘΑ, μιλώ για γενικότερου ενδιαφέροντος αιτήματα, από τον πόλεμο στο Ιράκ μέχρι την κατάσταση των πεζοδρομίων στη γειτονιά τους) συνηθίζουν να γράφουν (email φαντάζομαι πλέον) στον βουλευτή της περιοχής τους ή τον αρμόδιο υπουργό) δηλώνοντας πως εάν δεν στηρίξει το αίτημα ή επιληφθεί του ζητήματος, δεν πρόκειται να τον ξαναψηφίσουν. Προτείνω λοιπόν οι πιο πιστοί της κλασικής μουσικής να γράψουμε προσωπικά ο καθένας μας στον Σαμαρά δηλώνοντας ότι εάν δεν έχει απολυθεί ο Λούκος και η παρεούλα του μέχρι τις επόμενες εκλογές (και εάν δεν επανέλθει το Φεστιβάλ μας στις παλιές δόξες του ως προς την κλασική μουσική), δεν θα ξαναψηφίσουμε ποτέ Ν.Δ. (ούτε βεβαίως και ΠΑΣΟΚ διότι τότε έρχονται Μεγαλομικρούτσικοι), ούτε τον ίδιο (όσοι ψηφίζουν Μεσσηνία, αν και μπορεί να μας κατέβει και Αθήνα, ακόμα καλύτερα).Manolis Saridakisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-36647507601361785522009-04-03T20:23:00.000+02:002009-04-03T20:23:00.000+02:00ωχ και έλεγα ποιός θα πεί κάτι για τον Χατζιδάκι.ωχ και έλεγα ποιός θα πεί κάτι για τον Χατζιδάκι.mahler76https://www.blogger.com/profile/17212229840781851589noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-81211540078635429752009-04-03T19:12:00.000+02:002009-04-03T19:12:00.000+02:00Επανέρχομαι, γιατί αναρωτιέμαι ποιά είναι η άποψή ...Επανέρχομαι, γιατί αναρωτιέμαι ποιά είναι η άποψή σας για το Χατζιδάκι. Σχετικά με το αν προσέφερε στην τέχνη της μουσικής ή όχι. Προσπαθώ, απλώς, να καταλάβω καλύτερα τη θέση του Rowlf.<BR/>derwanderer, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και ανταποδίδω.Ρωμανός Σκλαβενίτης-Πιστοφίδηςhttps://www.blogger.com/profile/16363787056969035238noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-45445298869311125582009-04-02T21:46:00.000+02:002009-04-02T21:46:00.000+02:00Συγχωρέστε μου την επέμβαση σε τόσο σοβαρά αλλά κα...Συγχωρέστε μου την επέμβαση σε τόσο σοβαρά αλλά και εμπεριστατωμένα σχόλια - και το εννοώ αυτό! Επειδή ετυχε να ειμαι στη συνεντευξη τύπου θα εστιάσω μόνο σε μερικά σημεία: Ο Λούκος κάλεσε τον Κουρουπό να μιλήσει όπως σωστά είπατε αφού εξέφρασε τον προβληματισμό του για το λιγοστό κοινό στις μουσικες εκδηλώσεις. Εκείνη την ώρα ο τ. ΥΠΠΟ κ. Μικρούτσικος λεκανε νόημα δείχνωντας το ευρύ στήθος του πως κι εκείνος θέλει ναμιλήσει γιατί βεβαια ο Λούκος δεν είχε προγραμματίσει να τον φωνάξει επάνω. Και ο Λούκος απάντησε:" Ναι Θάνο θα μιλήσεις κι εσύ..."<BR/>Ο Κουρουπός δήλωσε την απορία του γιατί η υψηλη διανόηση στη χώρα μας δεν αγαπά τη μουσική ενώ τιμα τόσο το θέατρο και ότι καινούριο γίνεται εκεί. (Ποιά είναι η υψηλή διανόηση αυτής της χώρας δε το ξέριε βεβαια κανείς πιά) Παρακάλεσε δε θερμα τους δημοσιογράφους να υποστηρίξουν το θέμα γιατί θεωρει πως ίσως λεει ΙΣΩΣ ειναι θεμα επικοινωνιακό.<BR/>Ξεχνάει βεβαια ότι πρό του 91 το Φεστιβαλ ήταν η μόνη τροφή για μουσική (αυτού του είδους) στην Ελλάδα και πως μετά την ύπαρξη του Μεγάρου η φύση και ο χαρακτήρας του Φεστιβαλ άμφισβητήθηκε συχνα από τους εκάστοτε διευθυντες του και βεβαια το "χορτάτο" πια κοινο. Ξεχνάει επίσης ότι σήμερα 18 χρόνια μετά από αυτη τη σημαντική αλλαγή και το Μεγαρο πάσχει από τετοια συμπτώματα άδειων αιθουσων με σπουδαία συγκροτηματα (βλ. ορχήστρα Μάλερ κλπ) για δυο βασικούς λόγους. Γιατί καποτε πρέπει να παρουμε απόφαση πως αυτή η χώρα κατοικείται απο ανθρώπους που δεν ενδιαφερονται ουσιαστικά γι αυτη την τεχνη και πως όσοι ενδιαφέρονται δεν μπορουν να αντέξουν τα υψηλά αντίτιμα της ευδαιμονίας μιας ή 2 ωρών, ακόμα και, υπέροχης μουσικής, τουλάχιστον δεν μπορουν να τα αντιμετωπισουν καθε εβδομάδα ή καθε μηνα. Πόσο μάλλον σε ενα συντομο Φεστιβαλ που καλουνται να διαλεξουν που θα πρωτοπανε μεσα σε 45 ημερες με καμμια 60ρια εκδηλώσεις. Πόσα 50ευρα πια να δωσουν;;; 'Ετσι το ζητημα δεν ειναι αν γεμιζουν οι αίθουσες, ο κ. Λούκος έπρεπε να το ξερει αυτό. Τη μουσικη την προσφερει στον κόσμο για να έχουν οι λανθρωποι τη δυνατότητα και το δικαίωμα να την επιλεξουν και όχι για να του γεμίσουν τα ταμεία. Γι' αυτα άλλωστε εχει τον κ. Μητσια (που σεβομαι τα 40 χρόνια της καριέρας του) αλλα και τον κ. πρώην που θα επαναλάβει ακόμα μια φορα το Σταυρό του ΝΟΤΟΥ. Αφου αυτη η χωρα είχε ΥΠΠΟ αυτον τον ανθρωπο δεν μπορω να συνεχίσω να σχολιαζω, ότι μας αξίζει τελικα το παθαινουμε. Καλό Φεστιβαλ σε όλους μαςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-53473358446030102232009-04-02T12:15:00.000+02:002009-04-02T12:15:00.000+02:00Φιλε Rowlfδιολου δεν θα διαφωνησω μαζι σου πλην ομ...Φιλε Rowlf<BR/>διολου δεν θα διαφωνησω μαζι σου πλην ομως αν τα πραγματα ηταν τοσο απλα...<BR/>Ερωτησεις (που δυσκολα απαντιουνται, εστω και με 2390 ποστ)<BR/>1. Οκ για τους μεγαλους επαναστατες/ερευνητες/ διαμορφωτες της Μουσικης. ΑΛΛΑ: τι γινεται με τους εντιμους τεχνιτες/"διασκεδαστες"; Να πεταξουμε τους πχ Μεντελσον, Μασνε, Ντβορζακ που δεν ειναι Μπαχ, Μοτσαρτ ή Μπαρτοκ;<BR/>2. Οκ για την καταλυτικη επιδραση ορισμενων τιτανων και την προοδο της τεχνης των ηχων. ΑΛΛΑ: Τι κανουμε με την λαικη (φολκορικη ή μη) μουσικη; Δεν ειναι τεχνη επειδη δεν ειναι "διαβασμενη";<BR/>3. Οκ για την παγκοσμια απηχηση, ΑΛΛΑ: τι κανουμε για καποιους που, ταγμενοι σε ορισμενο "χωρο" και χρονο, πανε "πιο μπροστα" την μουσικη "τους", μπολιαζοντας την με νεωτεριστικα στοιχεια; Πχ Ελληνικη λαικη μουσικη μετα το ρεμπετικο του Τσιτσανη, τα ποιηματα που εισαγει ενας ΜΘ κτλ<BR/>4. Οκ για ενα προγραμματιστη Φεστιβαλ ΑΛΛΑ, σωνει και καλα ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ; (μονο χορο, μονο ροκ, μονο οπερα, μονο βαγκνερ, μονο πιανο... Η "πολυσυλλεκτικοτητα";)<BR/>5. Πως κατατασσουμε και κρινουμε μουσικες οπως η "τζαζ", το "ροκ" κ.α; Με βαση την μουσικη σκεψη που περιεχουν μονο ή και με βαση την απηχηση και την επιρροη που ασκουν σε ποικιλους καλλιτεχνικους τομεις;<BR/><BR/>ΟΧΙ ΠΩΣ ΕΧΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ... Μηπως τελικα ολοι μας επιλεγουμε με βαση την παιδεια μας, την "ιστορια" μας και το "ευσυγκινητο" μας;derwanderernoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-22742055917136392632009-04-02T11:16:00.000+02:002009-04-02T11:16:00.000+02:00Να το θέσω και αλλιώς αν δεν υπήρχε ο Βάγκνερ η μο...Να το θέσω και αλλιώς αν δεν υπήρχε ο Βάγκνερ η μουσική σήμερα θα ήταν πολύ διαφορετική, αν δεν υπήρχε ο Μικρούτσικος τι θα άλλαζε στη μουσική του μέλλοντος;Rowlfhttps://www.blogger.com/profile/16462480992545990841noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-76196849430610135892009-04-02T11:09:00.000+02:002009-04-02T11:09:00.000+02:00fairy anonymous και οι υπόλοιποι,αν μου επιτρέπετ...fairy anonymous και οι υπόλοιποι,<BR/>αν μου επιτρέπετε μια ακόμα παρατήρηση.<BR/>Κατ' εμέ η διαφορά μεταξύ πχ Σοστακόβιτς ή Βάγκνερ ή Ξενάκη ή Nyman από τη μια και Μικρούτσικου ή Θεοδωράκη ή Τσιτσάνη κτλ από την άλλη βρίσκεται σε αυτό που ονομάζουμε μουσική σκέψη/λόγο, οι πρώτοι έχουν, οι δεύτεροι όχι. Μπορώ να σας δείξω τη μουσική σκέψη του Σοστακόβιτς ή και του Nyman, μπορείτε να μου δείξετε ότι υπάρχει μουσική σκέψη πίσω από τον Μικρούτσικο; Οι συνθέτες της πρώτης κατηγορίας, αυτοί που μένουν, κάνανε πράγματα που πήγανε (σε διαφορετικό βαθμό) πιο πέρα τη μουσική. Μας ενδιαφέρουν γιατί με το έργο τους ορίζουν μια συνέχεια σκέψης πάνω στο τι είναι και τι κάνει η τέχνη των ήχων (σκεφτείτε πχ τι έκανε ο Βάγκνερ για την όπερα, τη σημασία και τη θέση που είχε το έργο του στην εποχή του). Ποια είναι η προσφορά του Θεοδωράκη και του Μικρούτσικου στη μουσική σκέψη του 20ου αιώνα όπου και ανήκουν;<BR/><BR/>Το με τι συγκινείται ο καθένας είναι τελείως προσωπικό και συχνά μπορεί να μη βγαίνει νόημα. Κάποιοι συγκινούνται με Καζαντζίδη και δεν αμφιβάλλω ούτε στιγμή ότι η συγκίνησή τους μπορεί να είναι το ίδιο έντονη και γνήσια ως συναίσθημα με τη δική μου όταν ακούω Μότσαρτ. Είναι όμως αρκετή αυτή η συγκίνηση για να αξιολογήσουμε και να συγκρίνουμε;<BR/><BR/>Τα παραπάνω είναι για τους δημιουργούς εννοείται ότι και για τους performers ισχύουν παρόμοια.<BR/><BR/>Θεωρώ ότι κάποιος που είναι υπεύθυνος για ένα φεστιβάλ όπως το Φεστιβάλ Αθηνών οφείλει να γνωρίζει και να έχει συνείδηση αυτών των πραγμάτων.Rowlfhttps://www.blogger.com/profile/16462480992545990841noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-79238142536299234922009-04-02T08:21:00.000+02:002009-04-02T08:21:00.000+02:00Καλημερα εις απαντας!Φιλε fairy anonumous, μια διε...Καλημερα εις απαντας!<BR/>Φιλε fairy anonumous, μια διευκρινιση:<BR/>Δεν ειναι θεμα να βρουμε το δικαιο μας. Ο ΣΠΡ και καλλιεργημενος και ευαισθητος ανθρωπος ειναι, το μπλογκ του το μαρτυραει. Διαφωνησαμε σε μια προσεγγιση του, εξηγηθηκαμε, τερμα!<BR/>Το ζητημα με το φεστιβαλ ειναι πιο συνθετο. Το προβλημα δεν ειναι καθεαυτος ο προγραμματισμος, ειναι ο τροπος που οι παραστασεις οργανωνονται, διαφημιζονται κλπ. Διοτι τι να το κανει κανεις να εχει δεκα ενδιαφερουσες ή και συγκλονιστικες προτασεις οταν δεν μπορει, εκ των πραγματων, να παρακολουθησει παρα ελαχιστες;<BR/>Ειναι και ο "εκπαιδευτικος" χαρακτηρας. Η προωθηση και η διαφημιση μιας παραστασης εχει σημασια: Να πεισει ανθρωπους που δισταζουν, προβληματιζονται, αναρωτιουται για το αν "μπορουν" να παρακολοθησουν κατι "δυσκολο" να "τολμησουν" να το κανουν. Και μετα, βεβαια, να το οργανωσεις με τροπο ωστε αυτο να ειναι και πρακτικα δυνατο.<BR/>Με τις επιλογες του κ.Λουκου δεν εχω ιδιαιτερο προβλημα, οι περισοοτερες ειναι παραπανω απο ενδιαφερουσες και λιγοτερο δυσκολες απ'οσο θα νομιζε ο "μεσος" ακροατης. Και χαιρομαι να βλεπω παραστασεις αρτι αφιχθεισες απο την Αβινιον ή συμπαραγωγες σε αβαν-πρεμιερ. Αλλα γιατι 10 προτασεις συμφωνικης κτλ μουσικης σε 2 εβδομαδες; [οπως περυσι;]Ποσα μπορει να ζητησει κανεις απο το "ενημερωμενο" και "φιλιθεαμον" κοινο;<BR/>Απο τη αλλη: Ειμαι σιγουρος οτι σε 10 χρονια, οι ανατρεχοντες στα προγραμματα του Φεστιβαλ θα βρισκουν πραγματα που θα τους κανουν να ζηλευουν που δεν ηταν εκει.. Η συγκριση με τα '50 και τα 60 ειναι λιγο ευκολη, μιλαμε για εποχες και λιγοτερο πλουσιες σε προσφορα και λιγοτερο "παγκοσμιοποιημενες".<BR/>[Ανεξαρτητως ποιοτητας]<BR/>Για τα πρωτα προγραμματα του φεστιβαλ, εχω την τυχη να υα εχω ΟΛΑ, απο το 1955 ως το 1963, οπως τα διαφυλαξε η μητερα μου, μαζι με αποκομματα εισητηριων, κριτικων,αυτογραφα [:-) Καλλας! Καραγιαν! Τζινα! Ροστροποβιτς! κτλ]<BR/>κλπ κλπ. Μερικα ονοματα ακομα:<BR/>Καραγιαν, Σ.και Κ. Ριχτερ, Ριστενπαρτ, Ζαβαλις, Ρ.Ριτσι και Χ. Ζερυνγκ, Ι Μπορκ , Γκ.Μπαμπρυ,<BR/>Γιοχουμ, Μπεμ, φον Ματατσιτς. Τι νοημα να συνεχισω;<BR/>Αλλα να ξερετε οτι τα προγραμματα αυτα ειχαν, τοτε, περιορισμενο,<BR/>(μεγαλο)αστικο και φοιτητικο κοινο, οι τιμες των εισητηριων ηταν σχετικα ακριβες και ο πειραματισμος ηταν μαλλον ανυπαρκτος [σας υπενθυμιζω το μεγα σκανδαλο με τους Ορνιθες του Κουν, το '59].<BR/>Αλλες εποχες, αλλη κοινωικη διαστρωματωση, αλλη "χρηση" της τεχνης. Ο εκπαιδευτικος τους χαρακτηρας ειναι βεβαια απολυτως εμφανης ακομα και σημερα [αν και η τυχερη μου μητηρ επιμενει οτι μπορει να απολαυσε απιστευτα τους "μυθους" της εποχης, πλην ομως δεν α ν α κ α λ υ ψ ε σχεδον τιποτα που η παιδεια της και το περιβαλλο της δεν της ειχαν προσφερει την δυνατοτητα να "ψηλαφισει" ]<BR/>Εγω χαιρομαι να βλεπω το κοινο του φεστιβαλ να τρεχει σε πιο "πρωτοποριακες", "δυσκολες" παραστασεις, απ'οπου δεν λειπουν και καποιοι "μυθοι".<BR/>Το γιατι ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΝΥΝ ΦΕΣΤΙΒΑΛ πρεπει ομως να προβηματισει τους προγραμματιστες!derwanderernoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-52305630628442179482009-04-02T07:35:00.000+02:002009-04-02T07:35:00.000+02:00Ναι αλλά θα είναι έντονη εβδομάδα! Οι παραστάσεις ...Ναι αλλά θα είναι έντονη εβδομάδα! Οι παραστάσεις θα ξεκινάνε το χάραμα όπως στην Αρχαία Ελλάδα κ το κοινό θα κάνει αγώνα δρόμου να τις προλάβει όλες. Λίγο πολύ δηλαδή ό,τι συμβαίνει κ τώρα...Parsifalhttps://www.blogger.com/profile/14355495438180470535noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-49084519643110186272009-04-02T01:38:00.000+02:002009-04-02T01:38:00.000+02:00Αγαπητέ derwanderer, και φίλε Parsi έχετε τοσο δικ...Αγαπητέ derwanderer, και φίλε Parsi έχετε τοσο δικιο που με πιανει συγκρυο πως δεν το βρισκετε πουθενα....<BR/>Το πρόβλημα ειναι πως τα εχουμε μπερδεψει όλα, και η αγνοια των πολλων, γίνεται νομος και επιβολή στους λιγους. Δεν θέλω να υποβαθμισω ουτε το Νταλαρα ουτε τον Μικρουτσικο ουτε την Αλεξιου, αλλα οπως λει και ο Parsi, ξερουμε ολοι ποιος θα αντεξει στο χρονο.<BR/>Νομιζω οτι το προβλημα είναι προβλημα ορισμου. <BR/><BR/>Πρεπει να αποφασισουμε (οχι εμεις.. οι διευθυνοντες) τι θα πει φεστιβαλ Αθηνων (κ Επιδαυρου)...Νομιζω ότι πρεπει να ειναι κατι που οταν παρει το προγραμμα στα χερια του ο Ελληνας και ο ξενος, 20 χρονια μετα θα πει "Το καταπληκτικά, στην Αθηνα την ταδε μερα, πηγε ο ταδε" και να νοιώσει συγκινηση.<BR/><BR/>Μεγάλωσα πηγαίνοντας στο Ηρωδειο,ένοιωθα ρίγος πριν παω, κάθε φορά ήταν έκπληξη, χαρά, και αίσθηση μοναδικών στιγμών...<BR/><BR/>Έχω δει προγράμματα που αναφέρουν τη Μαρια Καλλας τη Μαργκοτ Φοντευν,το Νουρεγιεφ, τη Τζινα Μπαχαουερ, το Πάμπλο Καζάλς, το Λεοναρντ Μπερνσταιν, τον Μσιτσλάβ Ροστροπόβιτς, τον Ντέιβιντ Όιστραχ το Γεχούντι Μενουχίν το Ζούμπιν Μέτα κλπ κλπ, αλλα και αξεχαστες παραστασεις του Κουν (για να μην ξεχνάμε τους Έλληνες). Με πιάνει συγκινηση που το σκεφτομαι. <BR/><BR/>Πιστεύετε οτι 20 χρονια μετα.. ένας ελληνας η ξενος θα νοιωσει ριγος βλεποντας ένα πρόγραμμα με την τότε εμφανιση του Νταλαρα, της Μαρινελλας η του Δ. Παπαδημητριου; οσο και αν σεβομαι τους παραπανω, η θεση τους ειναι αλλου και οχι στο Φεστιβαλ αυτό. <BR/><BR/>Αλλά δεν μπορείς να το παίζεις manager, να ξοδεύεις αλόγιστα, να μην είσαι ικανός να συγκεντρώσεις κόσμο, και μετά να σου φταίει .. το κοινό. Δηλαδή ποιός φταίει για τη Fleming?? Το "διστακτικό" ελληνικό κοινό (εύκολο να κρίνεις τους άλλους) η η πολιτική του φεστιβάλ, που κράτησε σχεδόν μυστική την παρουσία της στην Ελλάδα?? Δεν μπορείς να απαξιωνεις έτσι ένα καλλιτέχνη, αλλά και ως μανατζερ, καταδίκασες μια παράσταση στην οικονομική καταστροφή,διότι με τα μισα εισιτήρια πουλημένα, σαφως δεν έβγαλε τα έξοδα της. Και μετα φυσικά .... δεν έχουμε χρήματα,και το φεστιβάλ σε λίγο θα κρατάει μια εβδομάδα....fairy anonumousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-80954790649757777882009-04-01T22:04:00.000+02:002009-04-01T22:04:00.000+02:00Αχ ΣΠΡ,μπλέκουμε ανόμοια πράγματα, άλλο τα τραγουδ...Αχ ΣΠΡ,<BR/>μπλέκουμε ανόμοια πράγματα, άλλο τα τραγουδάκια να σφυράμε δεξιά κι αριστερά του ενός και του άλλου και άλλο η τέχνη. Και που να χτυπιέται στα πατώματα, να επικαλείται ως ισάξιο τον Βάιλ κτλ ο Μικρούτσικος τέχνη δεν έχει κάνει (ίσως στον ύπνο του). Εκεί κανονικά θα έπρεπε να τελειώνει η συζήτηση.<BR/><BR/>Αλλά στην Ελλάδα τα έχουμε μπερδέψει τελείως: Νταλάρας - Μπετόβεν σημειώσατε x και τους βάζουμε μαζί στο Μέγαρο και τα φεστιβάλ. Αν είναι έτσι όμως τότε θα πρέπει να πούμε και Φωκάς Ευαγγελινός - Πίνα Μπάους σημειώσατε x. Μαρμαρινός - Δελφινάριο σημειώσατε x.<BR/><BR/>Τώρα εκτός αυτού κάτι Μικρούτσικοι, Θεοδωράκηδες και ρέστοι είναι δημιουργικά (ακόμα και γι' αυτό που κάνανε) τελειωμένοι προ πολλού.<BR/><BR/>Αλλά τα έχουν πει ήδη πολύ ωραία ο wanderer και ο Parsifal. Για το ποιοι είναι σημαντικοί (αθάνατοι μέσω του έργου τους ή των πράξεών τους) σε παραπέμπω επιπλέον στο δοκίμιο του Πεσσόα "Ηρόστρατος, η αναζήτηση της αθανασίας" που γράφει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα.Rowlfhttps://www.blogger.com/profile/16462480992545990841noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-90281901324157354022009-04-01T20:43:00.000+02:002009-04-01T20:43:00.000+02:00Ενας απο τους λογους καθυστερησης της ανακοινωσης ...Ενας απο τους λογους καθυστερησης της ανακοινωσης του προγραμματος ηταν αυτος, οι ημερομηνιες και τα παραλληλα προγραμματα. Συμφωνω μαζι σου, αλλα απο την αλλη, ενα φεστιβαλ ΔΕΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟυΘΙΕΤΑΙ ποτε ολοκληρο. Ολοι θα κανουμε έπιλογες.<BR/><BR/>ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ομως ειναι να εχουμε συγκρουσεις ΟΜΟΕΙΔΩΝ προτασεων. Δυο πχ, διεθνεις ορχηστρες και μαεστροι σε δυο μερες... ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΣΤΕΛΟΥΤΣΙ, ενα απο τα "καλα χαρτια" του φετινου φεστιβαλ...<BR/>Χ++++ Μεσα!derwanderernoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-82021276376819520152009-04-01T20:36:00.000+02:002009-04-01T20:36:00.000+02:00Φιλε ΣΠΡνα τελειωνουμε με τον Μικρουτσικο,ΝΑΙ, και...Φιλε ΣΠΡ<BR/>να τελειωνουμε με τον Μικρουτσικο,<BR/>ΝΑΙ, και ταλεντο εχει, και καλα τραγουδια εχει γραψει, και μουσικη ξερει σε βαθος.<BR/>ΟΜΩΣ: Το να συγκρινεις εαυτον και την εργασια σου με τους τιτανες της μουσικης, αφου προσπαθησες, ΑΝΕΠΙΤΥΧΩΣ, να διεμβολισεις τον "χωρο" [με οπερες, σονατες, συμφωνιες κτλ) για να καταληξεις σε εξισωσεις "ελληνικοτητας", "κοινου", ποιοτητας ποιησης VS "κακων" ρομαντικων λιμπρετων ειναι υπερφιαλο, κομπλεξικο και λαικιστικο.<BR/>Να υπενθιμισω οτι ο κ. Μικρουτσικος, διετελεσε ΚΑΙ<BR/>-Υπουργος Πολιτισμου (εξαργυρωσε τον κοπο του να διασκεδαζει τη Μιμη και τον Ανδρεα σε ιδιςτικα παρτυ και επωφεληθηκε απο τον θανατο της Μελινας). Εργο: ΜΗΔΕΝΙΚΟ.<BR/>ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟ:<BR/>-Καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Πάτρας και του Μουσικού Αναλογίου του Μεγάρου Μουσικής. Αφησε τεραστια χρεη στο θνησιγενες Φεστιβαλ της γενετειρας του ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΤΙΓΜΑ (αυτο ειναι και το σοβαροτερο).<BR/>Τελος, αφου ξαναπροσπαθησε να μπει στον "κλασσικο" κοσμο, χωρις μεγαλυτερη επιτυχια, επεστρεψε στα "πατρια" ξαναηχογραφωντας το Σταυρο Του Νοτου. Και ζει εδω και 5 χρονια κανοντας συναυλιες ΜΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ.<BR/>Αντε, να περιμενουμε να δουμε τι θα κανει με το νεο Καβαφη που ανακοινωσε.<BR/>Τα ιδια εχουμε ακουσει και απο τον (σαφως μεγαλυτερο) Θεοδωρακη που ΔΕΝ ΕΝΝΟΕΙ να καταλαβει οτι τον αγαπαμε για τον Επιταφιο και τις Μπλαλαντες και ΟΧΙ για τις κακοτεχνες συμφωνιες του και τα "ορατορια" του.<BR/>Αν αυτοι ντρεπονται που οι λαμπρες μελοποιησεις τους ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Σουμπερτ, Σοστακοβιτς και Πουτσινι και για να το εξηγησουν προσπαθουν να μας πεισουν οτι με τους ως ανω -και αλλους- καλλιτεχνες ειναι και συαδελφοι και ισαξιοι και -ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ- οτι "ο λαος" διαλλεξε,<BR/>εμεις που τους αγαπαμε για αυτο που ειναι (καλοι λαικοι/λαικοτροποι συνθετες με κλασσικη παιδεια και ευαισθησιες)<BR/>ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ ουτε εκπτωσεις ουτε υπερφιαλες συγκρισεις.<BR/>Ειδικα απο προσωπα που ανελαβαν και ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ θεσεις και αφησαν πισω τους ...ΤΙΠΟΤΑ.<BR/>Το αν η μουσικη τους επιζησει ειναι ΑΣΧΕΤΟ.<BR/>Ο Μπετοβεν και ο Βερντι και ο Σοστακοβιτς ειναι ΗΔΗ ΤΙΤΑΝΕΣ, για αντικειμενικους καλλιτεχνικους λογους, απο εμφανισεως τους ενελλιπως. Και αυτο παγκοσμιως.<BR/>Οψομεθα για τους "συναδελφους" τους.derwanderernoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-75994490918225273952009-04-01T20:12:00.000+02:002009-04-01T20:12:00.000+02:00Ηδη έχω αρχίσει να νευριάζω με τις ημερομηνίες του...Ηδη έχω αρχίσει να νευριάζω με τις ημερομηνίες του Φεστιβάλ. Για να μην αναρωτιέται κ ο κυριος Λούκος για τα εισιτηρια...<BR/><BR/>Θέλω να πάω στο Καθαρτήριο αλλα θέλω να πάω κ στον Μινκοφσκί. Αλλα κ στο Deutsches Theater. Δηλαδή πρέπει με το καλημέρα σας να πάω 8&9&10 Ιουνίου. Έλα όμως που αν πάω στους Αρουραίους στις 10 Ιουνίου, δε θα πάω στον Πεντερετσκι που είναι επίσης 10 Ιουνίου. Και φυσικά πρέπει 1 απο τις 4 παραστάσεις να τη θυσιάσω λόγω προγραμματισμού του Φεστιβάλ κ σίγουρα 1 ακόμα αφού όλες είναι καθημερινές κ δε γίνεται κάθε βραδυ μετα τη δουλεια να τρέχω στην Πειραιώς κ στο Ηρώδειο.<BR/><BR/>Και κάπως έτσι χάνονται τα εισιτήρια (αφού στο τέλος δε θα πάω στον Μινκόφσκι που τον έχω ξανακούσει)Parsifalhttps://www.blogger.com/profile/14355495438180470535noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-44841044225728820512009-04-01T20:10:00.000+02:002009-04-01T20:10:00.000+02:00ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ!ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ!derwanderernoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-38792058566718590162009-04-01T20:02:00.000+02:002009-04-01T20:02:00.000+02:00Εγώ δε μιλάω χωρίς το δικηγόρο μου.Derwanderer?Εγώ δε μιλάω χωρίς το δικηγόρο μου.<BR/><BR/>Derwanderer?Parsifalhttps://www.blogger.com/profile/14355495438180470535noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-8133444519070167782009-04-01T19:52:00.000+02:002009-04-01T19:52:00.000+02:00Κατ'αρχάς, χαίρομαι που δεν παρεξηγήθηκα.Κατά δεύτ...Κατ'αρχάς, χαίρομαι που δεν παρεξηγήθηκα.<BR/>Κατά δεύτερον, μου φαίνεται κάπως απόλυτο το ''κανείς δε θα τον θυμάται''. Δε μπορούμε να είμαστε και σίγουροι! <BR/>Απ'ότι αντιλαμβάνομαι, θεωρείτε και οι δύο ότι η κλασική είναι η ύψιστη και αιώνια μορφή μουσικής. Δε θα διαφωνήσω, αλλά θα προσθέσω ότι υπάρχουν τραγούδια το ίδιο αξιόλογα ( ίσως για άλλους λόγους) που ανήκουν σε άλλα είδη μουσικής.<BR/>Απλά, είμαι υπέρ μιας πιο συγκρατημένης και ''απαλής'' αντιμετώπισης.<BR/><BR/>ΥΓ. Τί δουλειά κάνετε επιτέλους?! Έχετε χρόνο να πάτε σε ολόκληρο το φεστιβάλ!!! Έχω σκάσει από το κακό μου!Ρωμανός Σκλαβενίτης-Πιστοφίδηςhttps://www.blogger.com/profile/16363787056969035238noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-10158527171230272962009-04-01T19:41:00.000+02:002009-04-01T19:41:00.000+02:00εισαι μηπως ο μικρος μου αδελφος Παρσι;Η μηπως η α...εισαι μηπως ο μικρος μου αδελφος Παρσι;<BR/>Η μηπως η αυρα του ...επαγγελματος μας, που ΔΕΝ ΕΞΑΣΚΟΥΜΕ ΕΥΣΥΕΙΔΗΤΩΣ ΚΑΙ ΑΣΜΕΝΩΣ ουτε εσυ ουτε εγω; ΛΟΟΟΟΟΟΟΟΟΛ!derwanderernoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-67996456175969481282009-04-01T19:37:00.000+02:002009-04-01T19:37:00.000+02:00Πωπω, εμείς οι 2 έχουμε ταύτιση, όχι αστεία...Πωπω, εμείς οι 2 έχουμε ταύτιση, όχι αστεία...Parsifalhttps://www.blogger.com/profile/14355495438180470535noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-65002853309741277812009-04-01T19:35:00.000+02:002009-04-01T19:35:00.000+02:00φιλε ΣΠΡδεν τον ΕΙΔΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΚΟΥΣΕΣ!Ηταν πρα...φιλε ΣΠΡ<BR/>δεν τον ΕΙΔΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΚΟΥΣΕΣ!<BR/>Ηταν πραγματι ΕΜΕΤΙΚΑ ΥΠΕΡΦΙΑΛΑΟΣ.<BR/>Να εβλεπες πως απαξιωσε και την οπερα! ("εχω συνθεσει και εγω απο αυτο το ειδος"... ΤΙ ΜΩΡΕ; ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ;)<BR/>Και η αναφορα του στο Ραττλ (που δεν μ'αρεσει) εξισου προκλητικη.<BR/>Τραγουδια γραφεις, πολλα πολυ ωραια και ποιοτικα, αλλα ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ.<BR/>Το οτι δεν βρισκει κοινο το Φεστιβαλ για συγκεκριμενες προτασεις σε συγκεκριμενη οργανωση και στιγμη, ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ οτι η προσεγγιση Μικρουτσικου ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ. Διοτι με την ιδια την λογικη του, ας τον συγκρινουμε με τους λοιπους τραγουδιαρηδες: Τι πουλα ο ιδιος και τι Ο ΦΟΙΒΟΣ Η Ο ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ;derwanderernoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-77167222959480910952009-04-01T19:34:00.000+02:002009-04-01T19:34:00.000+02:00Οταν σε 200 χρόνια, κανείς, πουθενά στον πλανήτη δ...Οταν σε 200 χρόνια, κανείς, πουθενά στον πλανήτη δε θα θυμάται κανένα τραγούδι του Μικρούτσικου, σε κάποια γωνιά του πλανήτη θα ανεβαίνει μια Τραβιάτα...<BR/><BR/>Αν ο Μικρούτσικος δεν τιμούσε την όπερα δε 8α είχε γράψει αυτές ις σούπερ αποτυχημένες όπερες τύπου "Η επιστροφή της Ελένης" κτλ κτλ, εργα δηλαδή αποκλειστικά για local κατανάλωση που ποτέ δεν ευτύχησαν κ δε θα ευτυχήσουν σε κανένα θέατρο όπερας...<BR/><BR/>Το να αποκαλείς τον εαυτό σου μεγάλο τραγουδοποιό είναι άλλο και άλλο να συγκρίνεις τον εαυτό σου με τον Ρατλ, κτλ κτλ<BR/><BR/>Αλήθεια,δεν τσέκαρα, τόσο χορό έχει φέτος το Φεστιβάλ, την κορούλα του δε θα την έχωσε πουθενά?Parsifalhttps://www.blogger.com/profile/14355495438180470535noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-91715355753179228972009-04-01T19:28:00.000+02:002009-04-01T19:28:00.000+02:00The 2008 Festival was satisfactory as far as ticke...The 2008 Festival was satisfactory as far as tickets and audience were concearned. IN EVERY FIELD, classical music/opera EXCLUDED!<BR/>The only fully "successfull" performances were Bolshoi's Boris (2 performances at Megaron-sold out) and Pina Bausch's Orfeo (sung/danced) in Epidaurus (2 performances, 20.000 spectators).<BR/>ALL THE OTHER propositions, RENEE FLEMING INCLUDED, were held in semi empty venues.<BR/>The same applies to the 2007 edition, I can remember Minkowski/von Otter, Christie/Arts Florissants/Schopfung in Megaron (brought to Megaron from Herodion because of canicule) also half empty. June Anderson gala, with lots of empty seats as well etc etc.<BR/>If these productions were held during the winter Megaron season they would have been (probably) sold out. <BR/>Every other proposition, including some "hard core" avant-garde ballet, dance, theatre (in foreign languages as well), performances were almost always FULL .<BR/>Obviously SOMETHING GOES WRONG with the classical music section of the Festival. IT IS NOT NECESSARILY THE PROPOSITIONS, most were popular and prestigious. MUST BE OTHER FACTORS. What?derwanderernoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-11697179838496781292009-04-01T19:25:00.000+02:002009-04-01T19:25:00.000+02:00Καταλαβαίνω την αγανάκτησή σας για το φεστιβάλ, αλ...Καταλαβαίνω την αγανάκτησή σας για το φεστιβάλ, αλλά μήπως είστε λίγο υπερβολικοί; Δεν είναι σημαντικός ο Μικρούτσικος; Δεν είναι γεγονός ότι το κοινό της κλασικής μουσικής είναι τραγικά περιορισμένο;<BR/>Σε καμία περίπτωση, πάντως, δεν είναι υπερφίαλος κρετίνος.<BR/>Έχει συνθέσει σπουδαία μουσική, έχει μελοποιήσει εξίσου σπουδαίους ποιητές και άλλα πολλά.<BR/>Συμφωνώ ότι ήταν ακραίο και προκλητικό να δηλώσει ότι η κλασική μουσική δεν είναι απαραίτητη και πιθανότατα αυτό να είναι ένα από τα κόμπλεξ του. Άλλωστε, δεν είναι λίγοι αυτοί που σνομπάρουν την κλασική, γιατί θεωρούν ότι είναι επιτηδευμένη, ανούσια και δε γεννάει συναισθήματα. <BR/>Η μουσική, όμως, όπως και κάθε τέχνη, έχει πολλαπλές αναγνώσεις. Αυτό που ενθουσιάζει εσάς αφήνει αδιάφορο το Μικρούτσικο και αντιστρόφως. <BR/>Δεν είναι αρκετό αυτό, για να τον καταδικάσετε.<BR/>Εξάλλου, γίνεστε το ίδιο ακραίοι και προκλητικοί όταν ειρωνεύεστε το είδος της μουσικής με το οποίο ασχολούνται οι Μικρούτσικος, Αλεξίου κ.ο.κ.<BR/>Δεν επιθυμώ να κάνω συστάσεις ή παρατηρήσεις και επαναλαμβάνω ότι νοιώθω την απογοήτευση και την οργή σας, την οποία άστοχες, πρόχειρες δηλώσεις εντείνουν. Απλώς, νομίζω ότι κάπου χάνετε το δίκιο σας, όταν αντιδράτε παρόμοια.<BR/>Ελπίζω μόνο να μην παρεξηγηθώ, διότι κι εγώ εκνευρίστηκα με τη δήλωση του Μικρούτσικου, κι εγώ έγινα έξαλλος για τη δίαιτα όπερας του καλοκαιριού, κι εγώ...Ρωμανός Σκλαβενίτης-Πιστοφίδηςhttps://www.blogger.com/profile/16363787056969035238noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-80395179897847276402009-04-01T19:06:00.000+02:002009-04-01T19:06:00.000+02:00Αθήνα έρχομαι Αύγουστο. Από τότε που περιορίστηκε ...Αθήνα έρχομαι Αύγουστο. Από τότε που περιορίστηκε χρονικά το φεστιβάλ, δεν μπορώ πλέον να παρακολουθήσω τίποτα...SKhttps://www.blogger.com/profile/09003272028079010797noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-9177229351969644742009-04-01T18:00:00.000+02:002009-04-01T18:00:00.000+02:00400 έκοψε ο Μεσιεν?? Και οι υπολοίποι? Είχαν "προσ...400 έκοψε ο Μεσιεν?? Και οι υπολοίποι? Είχαν "προσκλήσεις"?<BR/><BR/>Φτωχότατο το φετινό μενού. Και άμα θέλουν να κόψουν εισητήρια ας βάλουν και λίγο νταλάρα να κάνουν σολντ ουτ απο την πρώτη μέρα. <BR/><BR/>Πάντως εμένα δεν θα με χάλαγε λίγη όπερα της λυών ακόμη. Το περσινό όνειρο το είχα βρει εξαιρετικό.Anonymousnoreply@blogger.com