tag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post189841384699286381..comments2023-06-28T13:21:59.782+03:00Comments on parsifal's: Mendelssohn's Elias at the GTL (or what you should avoid doing on your next birthday)Parsifalhttp://www.blogger.com/profile/14355495438180470535noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-48507056205530063332010-02-23T23:16:52.772+02:002010-02-23T23:16:52.772+02:00Νομίζω οτι ειναι σχετικά σαφές από το κείμενάκι οτ...Νομίζω οτι ειναι σχετικά σαφές από το κείμενάκι οτι ο κύριος λόγος που βρέθηκα εκεί ήταν για να ακούσω τον Pape. Το έργο το ήξερα ελάχιστα έχοντας ακούσει και κατέχοντας μόνο την ηχογράφηση με Τέρφελ και Φλέμινγκ κ είχα τους ενδοιασμούς μου ειδικά όταν διάβασα σε ισπανικά μπλογκς οτι η πρώτη παράσταση ήταν υπερβαρετή (η δεύτερη ήταν καλύτερη φαντάσου). Δεν το μετάνιωσα ούτε στιγμή, αλλά πήγα με 3 ώρες ύπνο κ το μυαλό μου ήταν περισσότερο στο τί γινόταν έξω από το θέατρο παρά μέσα σ' αυτό. (μου συμβαίνει κ αυτό, αλλά μόνο στη Βαρκελώνη :).Parsifalhttps://www.blogger.com/profile/14355495438180470535noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6370742521301499135.post-84685978379084181332010-02-23T11:38:10.775+02:002010-02-23T11:38:10.775+02:00Μα απορώ εσύ ένας extreme operophile τι δουλειά εί...Μα απορώ εσύ ένας extreme operophile τι δουλειά είχες σε ένα τέτοιο ορατόριο.<br /><br />Ομολογουμένως τα έργα αυτά του Mendelssohn είναι αρκετά δύσκολα να τα παρακολουθήσεις παρότι εξαιρετικά. Ο λόγος, κατ' εμέ, είναι ότι ο Mendelssohn τόσο στον Ηλία όσο και στον Παύλο (τα 2 ορατόρια του) κοιτούσε πίσω στον Bach, στις καντάτες και τα ορατόρια του μέσα από τον εκρομαντισμό της εποχής. Οπότε δεν είχαν τίποτα σχεδόν από τα πιο αποδεκτά του Haydn (Εποχές, Δημιουργία) ή τα οπερετικά και πιο εγκόσμια ορατόρια του Handel.<br /><br />Ως έργα όμως, απαιτούν τους καλύτερους συντελεστές (φωνές και ορχήστρα-μάεστρο), στην καλύτερη τους φόρμα και το κυριότερο πλήρη αφοσίωση. Δύσκολο να επιτευχθεί και οφείλω να ομολογήσω οτί απο τις ερμηνείες που άκουσα, η καλύτερη ήταν Ανατολικόγερμανικής προέλευσης (την εποχή της υπερκουλτούρας) και δεν θυμάμαι συντελέστές. Ούτε του Terfel δεν "έπιασε" παρότι ο ίδιος Terfel φωνάρα και την Fleming σε μερικές καλές στιγμές (όχι όλες)Anonymousnoreply@blogger.com