Magdalena Kozená VS Cecilia Bartoli
Magdalena Kozená singing the Rondo Finale from La Cenerentola (Non piú mesta) at the Royal Opera House on the 20th of December.
Magdalena Kozená singing the Rondo Finale from La Cenerentola (Non piú mesta) at the Royal Opera House on the 20th of December.
|
Cecilia Bartoli singing the Rondo Finale from La Cenerentola (Non piú mesta) the next day (21st of December) at the Barbican Centre.
|
Who's the winner of this Deathmatch?? Same role! same aria! same city! You choose who wins the battle!!!
AND!!! To make it even more tempting, here is 1,5 minute of the Rondo sang by Bartoli as an encore on the 21st of December! Just listen till the very end!
AND!!! To make it even more tempting, here is 1,5 minute of the Rondo sang by Bartoli as an encore on the 21st of December! Just listen till the very end!
PS. It would be even more intriguing if we had a 3rd Cenerentola: Joyce DiDonato from the Barcelona performances (that premiered on the 23d of December) but up ´till now Parsi has no recording...
UPDATE!! Here's Joyce DiDonato singing the Rondo from Barcelona's Gran Teatre del Liceu on the 27th of December (just yesterday!)
UPDATE!! Here's Joyce DiDonato singing the Rondo from Barcelona's Gran Teatre del Liceu on the 27th of December (just yesterday!)
|
I think it got even harder now...
And after listening to all these, what would you answer to this pooooor fella who claims to be a critic and writes for The Independent (but apparently is deaf)???
"In Angelina's "Rondo" finale from Rossini's La Cenerentola, the contrast with Magdalena Kozena at the Royal Opera only a few days ago was immense. Bartoli doesn't have Kozena's voice or technical "correctness" in the pyrotechnics, but she has a big heart and the joy she conveyed put us right there in the palace for Cinderella's defining moment."
This is the most hilarious review evah!....I know critics are dorks, but WAS HE EVEN THERE ???
14 comments:
E kala thelei kai rotima re si??? I Bartoli tin kseskise tin aria. Oute gia parti tis na eihe graftei. Super super surer (sorry kali mou Gloriana alla einai fadastiki den boro na to arnitho)
An kai den ime treli fan tis bartoli, ofilo na omologiso pos i kozena edo troi skoni...
apogogitevtika. ke i 2 kopeles pu kanan se emas cenerentola itan poli pio kales, paroti 27 xronon ke oxi se kanena fobero theatro san tu londinu.
... oso gia tin bartoli:e, apo bravura den paizetai!!!!
exupno post parsi!
Akomi poio exipnos einai o tropos pou apofigate agapiti Gloriana na paradehtitai ops edo ta espase i Bartoli!!!!
Ποδοσφαιροποίηση του γεγονότος. Δεν μου αρέσει ο τρόπος όπως τοποθετήθηκαν τα πράγματα.Και άδικο από πολλές μεριές, όταν η Bartoli, πέρα από την αδιαμφισβήτητη παιδεία ,χάρισμα, και την τεχνική της στο Bel-canto, έχει και μια προϋπηρεσία 15ετίας. Bartoli το έχει στο αίμα της. Η Kozena μόλις γνώρισε Rossini, δεν της ταιριάζει και έγινε για άλλους λόγους (εμπορικούς και λόγω εμφάνισης, δεν λέω). Καλά θα κάνετε να την ακούσετε σε Καντάδες του Bach, Haendel κ.λπ κ.λπ. Είναι απίστευτη στην BWV 199 (Mein Herze schwimmt in Blut). O Bach είναι, από την άλλη, στο αίμα της Kozena.
Μπορεί και οι 2 να είναι mezzo αλλά
το ρεπερτόριο στο οποίο ξεχωρίζουν είναι διαφορετικό. Αν κάπου μπορούσε να γίνει σύγκρισή, ίσως να ήταν σε Mozart (υπό όρους φυσικά). Και οι δυο αναμφισβήτητα World Class mezzos, με 2 εντελώς διαφορετικές προσεγγίσεις στον Mozart, όπου εκεί τα πράγματα δεν είναι και πολύ ξεκάθαρα.
Με λίγα λόγια άλλο η Bartoli, άλλο η Kozena.
Προσωπική άποψη φυσικά
PS. Να πω ότι η DiDonato όντως είναι μια υπέροχη Σταχτοπούτα. Προς ενημέρωση, υπάρχει ηχογράφηση της Σταχτοπούτας με DiDonato, στην εταιρία Naxos (οικονομική εταιρία). Ζωντανή ηχογράφηση με τον αγαπημένο στο Rossini Alberto Zedda να διευθύνει.
There's no doubt who's the winner here. OF COURSE, it's Bartoli!
Alexito.
Την άποψη μου επι του θέματος την ξέρεις...Το τί κάνει η Κοτσενά στο στούντιο με το σύγχρονο engineering και τις ευλογίες του mr. Rattle με ενδιαφέρει λίγο... οπότε δεν τίθεται ζήτημα σύγκρισης του στούντιο και του live. Και η Μπάρτολι στο στούντιο ακούγεται τεράστια φωνή και με φοβερή άνεση στην top περιοχή της αλλα στο ζωντανό η φωνή είναι μικρή σε όγκο, και η ψηλή περιοχή "ανοίγει" με δυσκολία. Φυσικά παραδέχομαι οτι η Κοτσενά είναι αστέρι και διαθέτει εξαιρετικής ποιότητας υλικό αλλα αυτό που είδα εγω ήταν ψιλομέτριο. Νομίζω οτι ακομη και η Ειρήνη Καράγιαννη στην προ ετών Σταχτοπούτα της Λυρικής ήταν καλύτερη. BTW, το αν ζητήθηκε στην Κοτσενά να ντεμπουτάρει στο ROH με κάτι πιασάρικο και δεν τα κατάφερε ή δεν το έχει στο αίμα της ή δεν έχει ακόμα την εμπειρία, εμένα ελάχιστα με απασχολεί ως ακροατή-θεατή-κριτή. Μπορούσε πάντα να αρνηθεί. Το μόνο που κατάφερε άλλωστε ήταν να πάρει κακές κριτικές...Και καλά θα κάνει να κάτσει στον Χαίντελ και στον Μπάχ, άντε και στον Μότσαρτ γιατι ο Ροσίνι δεν είναι για χασμουρητά και εγώ στο Κόβεντ Γκάρντεν χασμουρήθηκα πολλές φορές εκείνο το βράδυ. PS. Η ηχογράφηση της NAXOS είναι "ζωντανή" μεν αλλα είναι από τις...άλλες. Δηλαδή ηχογραφούμε 5 βραδιές και κάνουμε συρραφή των καλύτερων κομματιών (αν και για τη ΝτιΝτονάτο δεν έχω καμία αμφιβολία, είναι megastar!)
Parsifal δεν νομίζω ότι είπες τίποτε διαφορετικό από μένα. Δεν έθεσα θέμα περί studio και live. Αυτό το έθεσε εσύ γνωρίζοντας την προτίμηση μου, στο πως ακούω εγώ. Ένα δεδομένο που δεν το ανέφερα και ούτε καν το είχα υπόψη μου, στο post. Καλά έκανες βέβαια και το είπες για να ξεκαθαρίσω την θέση μου.
Φυσικά εγώ θα εξακολουθώ να προτιμώ προσεγμένες ηχογραφήσεις από τις υπόλοιπες. Όταν βάλω κάτι στο CD είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα από μια ζωντανή παράσταση. Το ζωντανό είναι ζωντανό και κατ'εμε δεν μπορεί να το αντικαταστήσει τίποτα. Χαίρομαι επίσης που έχεις την ευκαιρία να εμπλουτίζεις τις ακροάσεις σου, με φυσική παρουσία σε παραγωγές. Νομίζω ότι η επανακρόαση, σε ηχογράφηση μιας ζωντανής ερμηνείας, όπου ήμουν παρών, χαλάει την ατμόσφαιρα. Αυτό ισχύει μόνο για μένα, δεν τίθεται θέμα για το τι κάνουν οι άλλοι ή αποδοχής αυτού.
Δεν νομίζω ότι έθιξα αυτό το θέμα, ούτε ότι η όλη μου στάση είχε σχέση με αυτό. Το θίγεις εσύ και φυσικά αποδέχομαι το ότι διαφοροποίησε ή διαφοροποιούμαι εγώ αν θέλεις, επί αυτού δεν υπάρχει θέμα.
Το θέμα δεν ήταν αυτό. Το θέμα ήταν η σύγκρισή ανόμοιων πραγμάτων σε οποιοδήποτε επίπεδο. Φυσικά και η Kozena δεν έπρεπε να τραγουδήσει Rossini συμφωνούμε, σε αυτό. Εγώ γνώριζα από πριν ότι δεν είχε σχέση με Rossini, είχα ακούσει τις απόπειρες της σε ρεπερτόριο ρομαντικό και συμπέρανα ότι δεν κάνει. Αυτό, ναι, ήταν κάτι που ίσως χρειαζόταν να ειπωθεί ξεκάθαρα. Και σίγουρα κάποιος που θα πήγαινε να την ακούσει, θα πρέπει να ήταν ανεκτικός - επιφυλακτικός, εφόσον γνώρισε αυτά τα δεδομένα. Να συγκριθεί με την Bartoli? Σε Rossini? Όχι δεν υπάρχει σύγκριση.
Όσο αφορά την Di Donato θέλησα να ενημερώσω ότι υπάρχει μια ερμηνεία της και τίποτα παραπάνω.
Διαβάζοντας φυσικά το βιβλιαράκι στο CD, η ηχογράφηση έγινε σε 1 μέρα μόνο, 13 Nοεμβρίου 2004. Αυτό για να συμπληρώσω την ενημέρωση.
Θίγεις πάλι το θέμα του ότι είναι από εταιρία και την συνηθισμένη τακτική που έχουν. Για σένα κακώς από όσο ξέρω. Ε, εντάξει. Δεκτό. Αν είναι να υπάρχει φίλτρο διαχωρισμού να το γνωρίζω από τώρα και να μην ενημερώνω. Το τελευταίο πράγμα που θέλω να κάνω είναι να θίγω ανθρώπους θελημένα ή αθέλητα. Από την εν γένει αντίδρασή σου μάλλον ενοχλήθηκες από αυτά που είπα, όποτε θα αποφύγω να πω τίποτα άλλο.
Ευχαριστώ.
As a showpiece Bartoli without a doubt as part of a whole it would have to be Kozena. Though I must admit after hearing these two I went back to my old Berganza recording and I'm going to dig out my Von Stade Video. And I may even give my old Glyndebourne recording a listen.
By the way you are right that audience at ROH is rude and that person with the cough should have got themselves the hell out of the house.
Μην το παίρνεις έτσι, δεν ήθελα να θίξω αυτό ούτε την εμμονή για το ζωντανό σε σχέση με το στούντιο, αυτό αλλωστε το έχουμε ηδη νομιζω συζητήσει. Για την Κοτσενά και πάλι, δε σκοπεύω να είμαι ανεκτικός με κανέναν για τον οποίω δίνω μισό μισθό για εισιτήριο, πόσο μάλλον όταν αυτός ο κάποιος πλασάρεται ως κάτι εξαιρετικό όντας απλά κάτι μέτριο...
Now you've really complicated it for us Parsi...lol. What I really find unusual is the audience at the Liceu - they actually let the music finish - now that's class.
Mahlerine, oxi den apofeygo na po tin gnomi moy, poy einai gnosti kai den thelo na ginoma koyrastiki kai grafiki.
Apla exo epilexei na min grafo pleon tin prosopiki moy apopsi giati ginontai pareksigiseis kai den exei noima na xalame tis kardies mas gia tetoia...
filia
Magdelena sings a dreadful top note in this - she loses all the space at the back of her throat and her throat tightens. And that's the last long top note she sings as the rest of the piece she avoids top climax notes. Sorry, you cannot fool a careful listener, Magdelena. Her diction is also poor.
The only singer to convey the fun of Rossini is Bartoli - the others all sound like they are concentrating with all their might on getting through.
Of course Bartoli wins. Rather obvious I'd have thought.
Post a Comment