Wednesday, January 23, 2008

Headbanging for Mario!



Watch this video till the very end....
Mario was (is) a bright bright star!

23 comments:

mahler76 said...

Στιγμές που όπως τα είπαμε ήδη, μάλλον δε θα ζήσουμε ποτέ...

SofiaX said...

Fonara, oyte sizitisi, alla ayto poy kanei na sikonetai kai na ypoklinetai sti mesi toy ergoy einai APARADEKTO.

Einai prosboli pros ti synadelfo, to syntheti, to ergo, tin oli atmosfaira kai deinei bentetismo kai egopatheia: "Nai, doxaste me, eimai Theos".

Ligi tapeinotita de blaptei, sto telos tha nporoyse na ginei oti egine meta tin aria.

GI' ayto tin efage tin kalamia apo tin Callas, poios xerei ti koyla tha ekane sti Norma kai ta pira i divina, poy se kati tetoia itan monadiki!

SofiaX said...

ante pali face control sta comments...

PS. pantos ta klipakia soy den mporo na ta do apo to site soy, anagazomai kai pao youtube...

Parsifal said...

Eimaste kala? den prokeitai gia ena aplo typiko xliaro xeirokrotima 5 deuteroleptwn! Auto einai xionostibada! Siga mh de xairetouse k den ypoklinotan...De milame gia kanenan tyxaio tragoudisth....Amfivallw an tha yparksei pote fwnh san th dikh tou, akoma kai 100 xronia meta....Allwste h ypoklish kai h xairetoura synithizotan tote...Kai fysika deixnei ventetismo kai egopatheia! Ennoeitai!!!!! (fantasou poso geloio tha htan na kathetai epi 5 lepta skymmenos panw sto trapezi-gonatismenos ktl ktl ktl perimenontas na teleiwsoun ta xeirokrotimata...)

SofiaX said...

Exeis dei/akoysei (eimai sigoyri pos nai) to oyrliaxto ton 8 lepton gia tin idia aria me ton DOmingo? DEN KOYNHTHIKE APO TI THESI TOY, DEN SIKOSE TO KEFALI TOY, ayto simainei kallitexniko HTHOS.
Alla ayta einai psila grammata file...

Willym said...

isn't it incredible that we have moments like this to treasure. Only saw him once in Samson et Delilah back in 1957 I believe. Not the most subtle of singers but certainly one of the most glorious.

We had an encore in the third Act of Tosca on Sunday - if only Alvarez had been half as modest about the applause as Del Monaco is here. It developed into a circus with him begging our beloved Gianluigi to allow him an encore then running off stage to okay it. A bit of a circus and at that point all drama went out the window. But I must admit it was great fun.

Anonymous said...

Αυτό φαντάζομαι ήταν δωράκι (και) για μένα;!!!! Καλά, μου έφτιαξε όλη τη μέρα (και δεν είναι εύκολη!)Gracias, Parsifalito!

Anonymous said...

Ο Α-ΠΟ-ΛΥ-ΤΟΣ Θεός! (κι έχω τρελλάνει τους συναδέλφους από το πρωί, ακούγοντάς το κάθε μισάωρο)

Parsifal said...

Θα απαντήσω με μια ρήση της Κάλλας....το να συγκρίνεις τον Ντελ Μόνακο με τον Ντομίνγκο είναι σα να συγκρίνεις σαμπάνια με κονιάκ ή ακομα χειρότερα με κοκα-κόλα....Μα είναι δυνατόν? για συνέλθετε...

Parsifal said...

Για να καταλάβετε πόσο modest ήταν ο Ντελ Μόνακο, η αυτοβιογραφία του έχει τίτλο La Mia Vita e i mie succesi....Και δε μου φαίνεται καθόλου αλαζονικό! Κ όπως έλεγε ο Bonissolli για τον Ντομίνγκο "Mingo? Mingo who?" - γιατί πολυ απλά δε διέθετε ποτέ Do (οπότε ήταν Do-mingo). Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα Γκλοριάνα (κάτσε άκουσε τους παλιούς γιατί το να τους απορρίπτεις μόνο μειδίαμα μπορεί να προκαλέσει...)

Parsifal said...

Willym,
i'm anxiously waiting for an inhouse recording of that night! Good lord! You ve seen Del Monaco live??!!! Che invidia! He is among the very few that i would sacrifice my right arm to listen to....3 of them are in this and the previous post (Mario, Maria, Giulietta...)

Willym said...

Parsi

Martina Serafin was a spectacular Tosca - I real must post something about it.

As I say only saw him the once with Rise Stevens in Samson on tour with the Met. But of course we had the broadcasts of Otello etc when I was growing up. Funny how I just took those for granted assumed that everybody sang like Del Monaco, Tebaldi, Milanov, Warren etc. Only saw Callas in concert in 1958 again in Toronto. Never saw the devine Giulietta - how wonderful would that have been. Treasure her Salzburg Trovatore, Scala Ugonotti and still have the first recording of Italiana around somewhere.

SofiaX said...

Re su file poion aperipsa? Den egraspa fonara? Ego gia ithos milisa...

Apla ok pira to minima... na sai kala.

SofiaX said...

BTW, otan akoyga toys palioys, isoyn agennitos file moy...

Anyway, soy zito signomi, den prokeitai na sxoliaso tipote pleon...

Anonymous said...

Συμφωνώ με τον Parsifal. Γιατί με ενδιαφέρει το πως τραγούδησε και όχι το τι έκανε και πως ανταποκρίθηκε. Ας τραγουδούδαν και ο υπόλοιποι σαν και αυτόν και είμαι σίγουρος πως θα απόλαμβανε το ίδιο και για τους άλλους. Στην Aida με την Κάλλας βρήκε την δασκάλα του φυσικά αλλά εκεί μάλλον ο ένας ενέπνευσε τον άλλο.

Επι της ουσίας θα μπορούσα να πώ μόνο το εξής: ο Del Monaco τραγουδούσε με τρεις τρόπους: δυνατά, πολύ δυνατά και πάρα πολύ δυνατά. Ένας Italian Helden-Tεnor. Μερικές φορές αυτό δεν έβγαινε καλά. Το αντίθετο ήταν ο Bergonzi ή ο Gianni Raimondi και τελικά κάπου στην μέση ήταν ο Corelli. Υπήρχε φυσικά και ο Alfredo Krauss όπου αυτός ήταν άλλο πράγμα...

Έτσι σε κάποιους ρόλους "ευαίσθητων " χαρακτήρων όπως Rodolfo (Boheme) ή Werther να μην ήταν ο κατάλληλος.

Parsifal said...

Τα σχόλια δικά σας...κάποια πράγματα προφανώς είναι θέμα τακτ και εμφυτης/επίκτητης ευγένειας....

Anonymous said...

Το ότι για σας, Parsifal, o Domingo δεν έτυχε του ντο του Del Monaco ή ότι το διαμέτρημα του πρώτου ωχριά μπροστά στον δεύτερο δεν αναιρεί την επιλογή του ενός μεν να υποκλιθεί μετά από μια άρια και του άλλου να μείνει ακίνητος από σεβασμό και στο έργο, και στην περίσταση και στη συνάδελφό του.
Αν και για μένα ο Domingo είναι ένας από τους πιο σημαντικούς τραγουδιστές που έχει δει το οπερατικό στερέωμα, το αντιπαρέρχομαι και δέχομαι ότι εσάς σας αφήνει αδιάφορο. Έστω. Τι σχέση έχει το πόσο καλός τραγουδιστής είναι κάποιος με το ήθος που επιλέγει να δείχνει επί σκηνής; Ή μήπως θεωρείτε ότι και το χειροκρότημα που εισέπραξε ο Domingo ήταν κατώτερο σε ποιότητα λόγω της "ανεπάρκειάς" του ως τραγουδιστή;
Ας μην συγχέουμε λοιπόν ανόμοια πράγματα. Από την άλλη, πρόσεξε κανείς το ύφος του Del Monaco όσο φρόντιζε να υποκλιθεί προς όλα τα σημεία του ορίζοντα; Τουλάχιστον αλαζονικό θα το χαρακτήριζα εγώ.
Επειδή εμένα με ενδιαφέρει το ήθος ενός ανθρώπου πάνω στη σκηνή πολύ περισσότερο από τον τρόπο που τραγουδάει (γιατί το πρώτο είναι μάλλον έμφυτο ενώ το δεύτερο τεχνηέντως δομημένο), θα συμφωνήσω με την άποψη της Gloriana.

Parsifal said...

Μάλλον υπάρχει κάποιο θέμα συνεννόησης...Ο Ντομίνγκο φυσικά είναι ένας πολύ μεγάλος τραγουδιστής που οχι μόνο δε με αφήνει παγερα αδιάφορο αλλά ειναι κ από τους αγαπημένους μου. Αυτό που σχολιασα ήταν οτι στη μια περίπτωση μιλάμε για εναν superhuman τραγουδιστή όπως ο Ντελ Μόνακο που έζησε σε μια άλλη εποχή και που δε γίνεται όοοοοοσο και να θέλουμε να τον συγκρίνουμε με οποιονδήποτε άλλο (πλην του Κορέλλι?) γιατί πολύ απλά δε χωρούν συγκρίσεις...Και την επόμενη φορά που θα πάτε στο θέατρο, να κλείσετε τα αυτιά σας και να αφήσετε το ήθος του τραγουδιστή να σας ταξιδεύσει...(Φαντάζομαι οτι ο Βέρντι πάνω στις παρτιτούρες αφηνε εκτενείς σημειώσεις για το πως θέλει να είναι το ήθος των τραγουδιστών για κάθε ρόλο..). Κ να αρχίσετε να γράφετε και κριτικές στηριζόμενος στο ήθος...Θα ήταν αν μη τι άλλο πρωτότυπες, μοναδικά φαινόμενα. " Η Μαρία Μαρκέτου ήταν εκπληκτική αφου τραγούδησε με φοβερό ήθος παρότι δεν είχε καθόλου φωνη..."...

Anonymous said...

Δουλειά μου δεν είναι να γράφω κριτικές, αυτό το αφήνω στους ειδήμονες. Μιλάω ως απλός θεατής και ακροατής. Όσο για το "να κλείσετε τα αυτιά σας και να αφήσετε το ήθος του τραγουδιστή να σας ταξιδέψει" το θεωρώ μάλλον ατυχές. Πρέπει δηλαδή να υπάρχει ένα από τα δύο, ή ήθος ή φωνή;
Τελοσπάντων, επειδή παρεκτράπηκε η συζήτηση και βλέπω ότι υπάρχει μια τάση ειρωνείας την οποία ούτε επεδίωξα ούτε προκάλεσα, θα σταματήσω εδώ.
Α, και μια προτροπή αν μου επιτρέπετε (καθώς βλέπω ότι κι εσείς με συμβουλεύετε): Η μισαλλοδοξία είναι πάντα κακός σύμβουλος. Και από τον εκνευρισμό σας φαίνεται ότι την υπηρετείτε και ερασιτεχνικά.

Parsifal said...

Θα σας υπενθυμίσω οτι το καλοκαίρι όταν ανακοινώθηκε το παρα-φεστιβαλ στο μπλογκ σας, δεν ξέρατε ουτε να γράφετε τον Villazon k th Dessay και τώρα έχετε και άποψη περι όπερας? (Φαντάζομαι εξακολουθούν να είναι γραμμένα λάθος). Κ έχετε δίκαιο για την ειρωνια αλλά όχι για τον εκνευρισμό, το γνωρίζω πολύυυυυυ καλα το αντικείμενο για να εκνευρίζομαι με αποψεις ανθρώπων που δεν έχουν δει κ δεν εχουν ακούσει ουτε το ενα εκατοστό...

Anonymous said...

Κατ'αρχάς δεν έχω blog... μάλλον με μπερδεύετε με κάποιον άλλο.

Anonymous said...

Is this Moscow? He is marvelous, do you have more?

Parsifal said...

Advocatus diaboli said: Υπογράφω ως advocatus diaboli, αλλά όπως είδα εκ των υστέρων υπάρχει και κάποιος άλλος με το δικό μου ψευδώνυμο που έχει κι εκείνος δικό του ιστολόγιο. Ουδεμία σχέση έχω με αυτό και θα ήθελα να διευκρινιστεί ότι πρόκειται για απλή συνωνυμία και παρεξήγηση.