Thursday, March 13, 2008

Oh inferno!


Did you listen to Rolando's new cd??????

Parsi did, about 10 times in just 2 days.

I 'm driving around Athens and the cd is constantly playing.
Today my favourite was Gabriele Adorno's aria from
Simon Boccanegra, "Oh inferno".
Yesterday it was the big scene from Poliuto,
"Veleno é l´aura".

Not sure about tomorrow.


10 comments:

Teresa G. said...

Me encanta que estes tan enganchado, Parsi, nosotras también !!! Villazón tiene "un algo" que va más allá de su técnica, es un factor metamusical, seduce y crea adicción. BRAVO, ROLANDO!!!

Anonymous said...

Parsi, la verdad es que se hace difícil escoger una favorita pero siguiendo en tu linea mi favorita para el día de hoy es "Io conosco un giardino" de Pietri Giuseppe Maristella. Preciosa en su simplicidad, en su letra y cantada con esa sensual voz...... Dios no puedo seguir.....

operanuts said...

Parsi, are you a poet or a diplomat?
One can read this either way.
Well, I know what I hear, decided for the diplomat poet.

Anonymous said...

Καλος ειναι ο Rolando για τους χαλεπους καιρους που διανυει η οπερα αν και η φωνη του δεν ιδιαιτερα ομορφη και για λυρικο τενορο.Νομιζω ομως οτι η φωνη του ειναι φτιαχτη ετσι ωστε να εχει baritonal χαρακτηρα για να ακουγεται σαν το Domingo αλλα το μονο που καταφερνει ειναι να ακουγεται σαν τον Kermit the frog απο το muppet show.Και αυτες οι γελοιες εκφρασεις που κανει οταν τραγουδα ειναι ιδιαιτερα ενοχλητικες.

Parsifal said...

Σε αναλογη ερώτηση που του ετέθη την προηγούμενη εβδομάδα (αν δηλαδή σκουραίνει τη φωνή του) ο ίδιος απάντησε οτι αυτός είναι ο φυσικός ήχος της φωνής του. Εμένα πιο φτιαχτή μου φαίνεται η φωνή του Κάουφμαν ας πούμε που μου δίνει την εντύπωση οτι είναι ολη στο λαιμό (δε λέω κάτι για την τεχνική του, απλά αυτη την εντύπωση δίνει). Τον Ρολάντο τον συμπαθώ ιδιαίτερα όπως άλλωστε φαίνεται από τα πολυάριθμα ποστς γιαυτόν...

Anonymous said...

Δεν εχω ακουσει πολυ τον Kaufmann αλλα νομιζω οτι οντως καλυπτει-καταπινει τη φωνη του για να ακουστει βαρυτονικοφανεις .Το πιο χτυπητο παραδειγμα τενορου που εχει τη μανια να ακουστει σα τον del Monaco ή τον Κορελι ειναι ο Jose Cura τον οποιο ειχα ακουσει στο Ηρωδειο πριν το 2002 αλλα δε θυμαμαι αρκετα τη φωνη του καθως ημουν ιδιαιτερα μικρος (11 χρονων) και δεν ηξερα πολλα απο οπερα ,παντως θυμαμαι ειχε αρκετα δυνατη φωνη (ακουγονταν ανετα εξω απο το Ηρωδειο).Αν κρινω απο τα lives που εχω ακουσει βαραινει επιτηδες τη φωνη του με αποτελεσμα να εχει προβλημα με τις ψηλες, καθολου squillo και η φωνη του να εινα throaty και ενρινη.Παντως ο μονος λυρικος τενορος που ειχε αρκετα baritonal φωνη ειναι o Bergonzi ο οποιος ειχε ξεκινησει ως βαρυτονος λανθασμενα, μαλιστα ειχε πει οτι οταν ηταν βαρυτονος προσπαθουσε να μπασαρει τη φωνη του για να μην ακουγεται σαν τενορος.Ακομα, ειχε πει οτι οταν εγινε τενορος σκουραινε λιγο τη φωνη του στο Βερντικο ρεπερτοριο αλλαζοντας τα φωνιεντα κυριως.Παρόλλα αυτά σκουρινε τη φωνη του αλλα δεν την πιεζε για να βγαλει περισσοτερο ηχο και να ακουστει heldentenor. O Villazon νομιζω οτι προσπαθει να ακουστει σα δραματικος τενορος .Το γεγονως οτι εχει ως παραδειγμα το Mingo και καποιες φορες τον μιμηται δεν τον βοηθα αφου ειναι γνωστο οτι δεν ειχε ποτε τεχνικη της προκοπης και τραγουδησε πραγματα εντελως ακαταληλα για την περιορισμενων δυνατοτητων φωνη του . Ελπιζω ο Villazon να καταλαβει το σφαλμα του και να γινει αυτος που ειναι ,ενας λυρικος τενορος δηλαδη ,να παψει μιμηται να υιοθετησει πιο υγιη παραδειγματα απο το Mingo ας πουμε το θεικο τενορο Nicolai Gedda που ειναι ο αγαπημενος μου λυρικος χωρις ομως να αντιγραφει.

Parsifal said...

Αν θέλετε να θυμηθείτε τα παιδικά σας χρόνια, κατεβάστε το ρεσιτάλ του Κούρα στο Ηρώδειο εδω:

http://rapidshare.com/files/15268709/
JCuraAthens02.mp3

Συμπαθές ρεσιτάλ, αυτός παλιάτσος βέβαια όπως συνηθίζει. Δε συμφωνω όμως με τις συγκρίσεις...

Άλλωστε θα δείτε οτι μεγαλώνοντας και ωριμάζοντας (τα αυτιά κ το αισθητήριο σας) θα αποκαθηλώσετε πολλά ινδάλματα και θα εκτιμήσετε κάποιους άλλους.
Ο Ρολάντο γιατί να θέλει να ακουστεί δραματικός; Αφού το ρεπερτόριο του είναι λυρικό ως επι το πλείστον. Ούτε Οθέλους θέλει να τραγουδήσει ο άνθρωπος, ούτε Μάριους, ούτε τον συνονόματό σας...

Anonymous said...

To γεγονος οτι αλλαζει τη φωνη του για να ακουστει σα το Placi Dodo Mingo και αντιγραφει το στυλ του ειναι πασιφανες δειτε π.χ http://www.youtube.com/watch?v=vWz7Gbalk98&mode=related&search=
Μπορει να μην εχει τραγουδησει το Ρανταμες αλλα εχει τραγουδησει τον Καρλο στο Δον Καρλο δε tha elega oti exei graftei gia lyriko tenoro o rolos.

Anonymous said...

Δεν εχω ινδαλματα ,και οι τραγουδιστες ανθρωποι ειναι,αλλα τωρα να θεωρω οτι ο Placebo Dogmingo εχει σπουδαια τεχνικη και η Netrebko ειναι σπουδαια σοπρανο μολονοτι το θεωρει πολυτελεια πολλες φορες να τραγουδα πανω στον τονο,εχει μετρια κολορατουρα ,κακη προφορα ,ασχημο φρασετζιο και δινει στους χαρακτηρες υφος πορνοσταρ ειναι περα απο τις δυνατοτητες μου οσο και αν το προσπαθησω.Νομιζω οτι ειναι γενικα παραδεκτο οτι οι σημερινοι τραγουδιστες(οι μικροτεροι απο 50) ειναι πολυ πισω σε ερμηνευτικο και φωνητικο επιπεδο σε σχεση με τους τραγουδιστες της χρυσης εποχης της οπερας πλην ελαχιστων εξαιρεσεων.Ενα παραδειγμα υφεσης ειναι οτι οι spinto και oι δραματικες φωνες εχουν μειωθει επικινδυνα με αποτελεσμα να τραγουδανε Βερντι και Πουτσινι λυρικες φωνες που στερουνται δυναμης. Δεν ειναι μονο δικη μου αποψη.Η Τεμπαλντι ειχε πει "Where are the big voices today? There are only tiny mosquitoes flying around."H Καλλας ειχε πει οτι η σχολη του bel canto δεν υπαρχει πια.O Boris Christoff ελεγε οτι οι τραγουδιστες πλεον ακουγονται ολοι ιδιοι επειδη οι φωνες τους δεν εχουν ιδιαιτερο και ξεχωριστο χρωμα.Ο Jerome Hines ειχε αναφερει σε μια συνεντευξη οτι οι μπασοι ακουγονται σαν βαρυτονοι και οι βαρυτονοι σαν τενοροι.Μαλιστα,ειχε πει οτι τραγουδουσε το ρολο του Ιεροεξεταστη στο Δον Καρλο και ο μπασος που επαιζε το Φιλιππο (δεν ειπε ονομα ειπε μονο οτι ειναι της νεας γενιας) ακουγονταν σαν να ηταν γιος του.Ο Μπεργκοντσι ειχε πει οτι δεν υπαρχουν πλεον Βερντικοι τενοροι , τραγουδουν τα παντα χωρις να σκεφτονται αν το εργο ταιριαζει στη φωνη τους και το μονο που σκεφτονται ειναι να βγαλουν γρηγορα χρημα κι ας μην εχουν καταφερει να εχουν καλη τεχνικη.Ο Gedda ειχε πει οτι πλεον δεν υπαρχουν καλες τεχνικες και οι τραγουδιστες χανουν τη φωνη τους πριν τα 40.Γενικα,απο τραγουδιστες της δεκαετιας του '50 ,'60,'70 δεν εχω ακουσει ενθουσιασμο σχετικα με τη νεα γενια.Η αληθεια ειναι οτι οι περισσοτεροι ακουγονται ερασιτεχνες μπροστα στα ιερα τερατα της χρυσης εποχης της οπερας.

Parsifal said...

Μη μου συγκρίνεις τη Νετρέμπκο με τον Ντομίνγκο...Κατά τ'αλλα συμφωνώ σε πολλά αλλά δεν είμαι απόλυτος προς άλλα...Και ο Ντον Κάρλο του Ρολάντο ήταν πολύ καλός και θα τον επαναλάβει και σε λίγες εβδομάδες στο Λονδίνο...Μη γίνεσαι απόλυτος, ο καθένας έχει το δικό του αισθητήριο...Υπάρχουν ανθρωποι που θεωρούν οτι η Ντεσσαί ας πούμε είναι μεγαλύτερη τραγουδίστρια απο τη Σάδερλαντ...Περι ορέξεως....