Μπα, καθόλου, αν ήταν έτσι δε θα βλέπαμε ποτέ Αίντα. Απλά οι ακροβατισμοί κ μάλιστα οι θρυλικοί ακροβατισμοί όπως το Μι ύφεση εδώ, είναι ένα "τσίρκο" καλοδεχούμενο στην όπερα.
Παιδιά πάντως για να είμαστε ειλικρινείς η Θεοδοσσίου έχει ΦΩΝΑΡΑ Ακόμη και αν δεν είναι της αρεσκείας όλων το μέταλλο της φωνής της, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι ακόμα και σε έναν ανοιχτό χώρο όπως το Ηρώδειο η φωνή της "τραβάει" και γεμίζει.{έχω ακούσει φωνές και φωνές να χάνονται στη μαρμάρινη αρένα του Ηρωδείου,εδώ ο Ντομίνγκο στην πρώτη του εμφάνιση το 2000 δεν ακουγόταν σχεδόν καθόλου...} Εμένα προσωπικά στον Οθέλλο παλιότερα με είχε εντυπωσιάσει η φωνητική σφριγυλότητα της Θεοδοσσίου. Και ενώ σε κλειστό χώρο όπως αυτόν της Λυρικής μπορεί κάποιες φορές το τραγούδι της στην υψηλή περιοχή να ακούγεται κάπως πιεσμένο, σε ανοιχτό χώρο το φωνητικό της όργανο ξεδιπλώνεται και μειώνεται ακόμη και το κάποιο μικρό μπαλάρισμα. Η φωνή της είναι πραγματικά μεγάλη σε όγκο και θέλει το χώρο της για να απλωθεί σωστά. Εμείς στην Ελλάδα ίσως να αγαπούμε λίγο περίσσοτερο τις πιο αμβλυμένες φωνές, τις φωνές δηλαδή που δεν έχουνε απότομες γωνίες και οξύτητες {ακόμα και την Κάλλας εμείς τελευταίοι και καταιδρωμένοι την αναγνωρίσαμε, μας ξένιζε η ηχητική εκφραστική της} Στην Ιταλία όμως αυτές τις φωνές είναι που αγαπούν και δοξάζουν. Η Δήμητρα έχει μια καθαρά ιταλική φωνή και φυσικό χάρισμα, γιατί θα θυμάστε κάποιες Κασσάνδρες που έλεγαν ότι σύντομα θα τελειώσει η καριέρα της, ήδη από το 1997διάβαζα κάτι τέτοια προφητικά. Και εγώ ο ίδιος φοβόμουν ότι ίσως παραπιέζει το φωνητικό της όργανο. Τελικά όμως ας μου επιτραπεί να γράψω ότι η Δήμητρα μας διέψευσε και απέδειξε ότι τραγουδά σύμφωνα με τις βιοδυναμικές της δυνατότητες και οι δυνατότητες αυτές είναι πράγματι εκτεταμένες. Δεν μπορείς δηλαδή να τραγουδάς Ναμπούκο και όλα τα τρελά του Βέρντι δίχως να έχεις φωνητική υγεία και πλήρη άποψη για την ηχητική σου εκφραστικότητα. Και ασφαλώς νομίζω πως όλοι συμφωνούμε ότι η φωνής της είναι ομοιογενής, ακόμα και αν περιοδικά παρουσιάζει κάποιες τραχείες επιφάνειες στην στρατόσφαιρα του πενταγράμμου, η μεσαία της περιοχή είναι εκπληκτικής ομορφιάς και οι χαμηλές της νότες έχουν με τα χρόνια αποκτήσει ένα θελκτικό μπρούτζινο κιάροσκουρο. Τα γράφω αυτά κάπως αναλυτικά γιατί θα ήθελα να μην κρίνουμε την εξαιρετική αυτή καλλιτέχνιδα μόνο από τις ηχογραφήσεις της και τα βιντεάκια του youtube. Είναι μια τραγουδίστρια που οφείλεις να τη ζήσεις ζωντανά για να εκτιμήσεις το υψηλό της επίπεδο. Είμαι σίγουρος ότι στην Αίντα θα είναι εκπληκτική και λαμβάνω από το φιλόμουσο αυτό σάιτ την ευκαιρία να της ευχηθώ προσωπικά ότι καλύτερο.{και την παράκληση να ξανατραγουδήσει την Ιζόλδη,έστω και στα Ιταλικά...δεν πειράζει!}
[προσωπικά τη φαντάζομαι και ως Βρουγχίλδη! Χίλιες φορές καλύτερη πχ από μια mediocre Theorin που ακούμε τώρα τελευταία, η από το τερατώδες βιμπράτο μιας Watson και μιας Dalayman. Και σκεφτείτε πως η Δήμητρα έχει τα γερμανικά μητρική της γλώσσα, οπότε ίσως να υπάρξουν στο μέλλον και εκπλήξεις! Θα μου άρεσε ακόμη να την ακούσω και ως Αριάδνη του Στράους,μου έρχεται στο νου η Κατερίνα Οικονόμου που είχε ανάλογη φωνητική παλέτα και ήταν εξαιρετική στον ρόλο αυτό]
Σας ευχαριστώ για το σχόλιο. Η Δήμητρα θα είναι εκπληκτική Αίντα, το θεωρώ δεδομένο, και σύντομα επναλαμβάνει το ρόλο στη Φλωρεντία (δεν υπάρχει στα σάιτ της ακόμα). Ο Βάγκνερ είναι άλλος κόσμος. Χρειάζεται άλλου είδους "πειθαρχία". Για την ώρα περιμένουμε να ακούσουμε τους νέους ρόλους... Σαντούτσα, Στουάρντα, Τόσκα, αλλα και την επιστροφή της στη Λιού (!!!)
9 comments:
και μετά θα την πάρουν με φορείο? Πάντως μπράβο της αν το καταφέρει.
Μετα θα παρουν με φορείο τους θεατές. Εγώ ήδη άκουσα ένα preview στην τζενεράλε... έπεται συνέχεια την Τρίτη
Pali striglia tha vgalei.
I told you
Στριγκλιά ξε-στριγκλιά, η Δήμητρα είναι fully booked για τα επόμενα 4-5 χρόνια.... εσείς?
Kanete les kai oli i parastasi kremetai apo mia nota...
Μπα, καθόλου, αν ήταν έτσι δε θα βλέπαμε ποτέ Αίντα. Απλά οι ακροβατισμοί κ μάλιστα οι θρυλικοί ακροβατισμοί όπως το Μι ύφεση εδώ, είναι ένα "τσίρκο" καλοδεχούμενο στην όπερα.
Παιδιά πάντως για να είμαστε ειλικρινείς η Θεοδοσσίου έχει ΦΩΝΑΡΑ
Ακόμη και αν δεν είναι της αρεσκείας όλων το μέταλλο της φωνής της, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι ακόμα και σε έναν ανοιχτό χώρο όπως το Ηρώδειο η φωνή της "τραβάει" και γεμίζει.{έχω ακούσει φωνές και φωνές να χάνονται στη μαρμάρινη αρένα του Ηρωδείου,εδώ ο Ντομίνγκο στην πρώτη του εμφάνιση το 2000 δεν ακουγόταν σχεδόν καθόλου...}
Εμένα προσωπικά στον Οθέλλο παλιότερα με είχε εντυπωσιάσει η φωνητική σφριγυλότητα της Θεοδοσσίου. Και ενώ σε κλειστό χώρο όπως αυτόν της Λυρικής μπορεί κάποιες φορές το τραγούδι της στην υψηλή περιοχή να ακούγεται κάπως πιεσμένο, σε ανοιχτό χώρο το φωνητικό της όργανο ξεδιπλώνεται και μειώνεται ακόμη και το κάποιο μικρό μπαλάρισμα. Η φωνή της είναι πραγματικά μεγάλη σε όγκο και θέλει το χώρο της για να απλωθεί σωστά.
Εμείς στην Ελλάδα ίσως να αγαπούμε λίγο περίσσοτερο τις πιο αμβλυμένες φωνές, τις φωνές δηλαδή που δεν έχουνε απότομες γωνίες και οξύτητες {ακόμα και την Κάλλας εμείς τελευταίοι και καταιδρωμένοι την αναγνωρίσαμε, μας ξένιζε η ηχητική εκφραστική της}
Στην Ιταλία όμως αυτές τις φωνές είναι που αγαπούν και δοξάζουν.
Η Δήμητρα έχει μια καθαρά ιταλική φωνή και φυσικό χάρισμα, γιατί θα θυμάστε κάποιες Κασσάνδρες που έλεγαν ότι σύντομα θα τελειώσει η καριέρα της, ήδη από το 1997διάβαζα κάτι τέτοια προφητικά. Και εγώ ο ίδιος φοβόμουν ότι ίσως παραπιέζει το φωνητικό της όργανο. Τελικά όμως ας μου επιτραπεί να γράψω ότι η Δήμητρα μας διέψευσε και απέδειξε ότι τραγουδά σύμφωνα με τις βιοδυναμικές της δυνατότητες και οι δυνατότητες αυτές είναι πράγματι εκτεταμένες. Δεν μπορείς δηλαδή να τραγουδάς Ναμπούκο και όλα τα τρελά του Βέρντι δίχως να έχεις φωνητική υγεία και πλήρη άποψη για την ηχητική σου εκφραστικότητα.
Και ασφαλώς νομίζω πως όλοι συμφωνούμε ότι η φωνής της είναι ομοιογενής, ακόμα και αν περιοδικά παρουσιάζει κάποιες τραχείες επιφάνειες στην στρατόσφαιρα του πενταγράμμου, η μεσαία της περιοχή είναι εκπληκτικής ομορφιάς και οι χαμηλές της νότες έχουν με τα χρόνια αποκτήσει ένα θελκτικό μπρούτζινο κιάροσκουρο.
Τα γράφω αυτά κάπως αναλυτικά γιατί θα ήθελα να μην κρίνουμε την εξαιρετική αυτή καλλιτέχνιδα μόνο από τις ηχογραφήσεις της και τα βιντεάκια του youtube. Είναι μια τραγουδίστρια που οφείλεις να τη ζήσεις ζωντανά για να εκτιμήσεις το υψηλό της επίπεδο.
Είμαι σίγουρος ότι στην Αίντα θα είναι εκπληκτική και λαμβάνω από το φιλόμουσο αυτό σάιτ την ευκαιρία να της ευχηθώ προσωπικά ότι καλύτερο.{και την παράκληση να ξανατραγουδήσει την Ιζόλδη,έστω και στα Ιταλικά...δεν πειράζει!}
[προσωπικά τη φαντάζομαι και ως Βρουγχίλδη! Χίλιες φορές καλύτερη πχ από μια mediocre Theorin που ακούμε τώρα τελευταία, η από το τερατώδες βιμπράτο μιας Watson και μιας Dalayman.
Και σκεφτείτε πως η Δήμητρα έχει τα γερμανικά μητρική της γλώσσα, οπότε ίσως να υπάρξουν στο μέλλον και εκπλήξεις! Θα μου άρεσε ακόμη να την ακούσω και ως Αριάδνη του Στράους,μου έρχεται στο νου η Κατερίνα Οικονόμου που είχε ανάλογη φωνητική παλέτα και ήταν εξαιρετική στον ρόλο αυτό]
Σας ευχαριστώ για το σχόλιο. Η Δήμητρα θα είναι εκπληκτική Αίντα, το θεωρώ δεδομένο, και σύντομα επναλαμβάνει το ρόλο στη Φλωρεντία (δεν υπάρχει στα σάιτ της ακόμα).
Ο Βάγκνερ είναι άλλος κόσμος. Χρειάζεται άλλου είδους "πειθαρχία". Για την ώρα περιμένουμε να ακούσουμε τους νέους ρόλους... Σαντούτσα, Στουάρντα, Τόσκα, αλλα και την επιστροφή της στη Λιού (!!!)
Post a Comment