Monday, December 14, 2009

Alvarez+Carosi, Viva la morte insiem - à Paris


On opening night, Argentinian tenor Marcelo Alvarez brought the house down twice in the title role. Italian soprano Micaela Carosi, after a shaky start, brings a big, voluptuous voice to a touching portrayal of Maddalena, and Russian baritone Sergei Murazev manages to convey Gérard's ambivalence as he seeks to destroy his rival.


Listen to Marcelino in Un di all'azzuro spazio (Act I)

Paris, December 2009

Marcelo Alvarez (Chénier) brings the house down with robust singing but seems locked in an unequal combat with Micaela Carosi’s heavy-artillery Maddalena, a voice that comes in one, devastatingly large size with matching vibrato.



The Argentinian tenor Marcelo Alvarez has the squillo, the clarion ring, that Chenier’s grandiloquent outpourings require. The Improvviso, his denunciation of the rapacious clergy, brought down the house. Yet his registers are not perfectly blended and he overdoes the sobbing.Micaela Carosi is no wallflower either. Her robust soprano effortlessly soars over the orchestra. “La mamma morta,” Maddalena’s big scene in Act III, though carefully built, sounds impersonal.

And for those who still don't get it, Marcelo brought down the house in all 3 reviews...



Listen to Micaela Carosi in La mamma morta

Paris, December 2009


Nei panni del protagonista, Marcelo Alvarez si conferma uno dei pochissimi tenori oggi in grado di far brillare la parte di antica gloria, a dispetto di frequenti attacchi "sporchi": la voce è bella, l'intonazione facile e le grandi frasi melodiche escono col giusto respiro del canto latino. Trionfatrice della serata è stata comunque Micaela Carosi, una Maddalena di voce calda e appassionata, che ha delineato una Maddalena giovanile e semplice, priva degli accenti "matronali" che le attribuirono celebri cantanti del passato; le difetta solo la dizione, molto "impastata".


Listen to Marcelo Álvarez & Micaela Carosi in
Chenier's Finale (from
Ne viene a noi dal cielo)



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